2015. április 29., szerda

Házilag-pitypang méz

Talán pontosabb megfogalmazás volna: pitypang szirup, hiszen nem sok köze van a méhekhez, ill. a mézhez.
Boglárka unszolására ismét készítettünk egy adag szirupot. A leánykánk amúgy is mindent megtesz annak érdekében, hogy szaporodjanak ezek az illatos virágok. Tudatosan ereszti szélnek az apró magvakat, bőségesebb termés reményében.

Imolával szedtünk 1,5 tejfölös vödör friss virágot, majd megfosztottuk a sziromleveleket a zöld részektől. Utána annyi vízzel töltöttem fel a fazekat, amely éppen ellepte a virágokat. Főzés után lezártam, majd néhány napra a hűtőbe tettem el. (Áztatás céljából.)
Leszűrtem a virágokat, a leve így 600 ml-t adott ki, hozzáadtam még 600 g kristálycukrot, 1 citrom levét, és kezdődhetett a kis lángon való főzés. (Kb. 2 órát vett igénybe. Többször lezártam, a párolgással próbáltam energiát megspórolni.) Végül, mikor sűrűsödni kezdett, lezártam és üvegbe töltöttem. Erős aromát kapott a sok virág miatt, a színe is sokkal erősebb lett. Már korábban írtam egy másik receptet, amely más mértékekkel dolgozik. De így sokkal finomabb, pitypangosabb lett:)


Komoly segítségem volt

Kész termék:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése