Hétpettyes otthonovi

Hétpettyes otthonovi 2. kisovisaim számára készült a fejlesztő foglalkozásokra, legyen áldás a számotokra! Képre kattintva letölthető



Hét hétre szóló program részletes tervezéssel, feladatokkal, melléklettel letölthető innen (a képre kattintva):



Állatnyomok a Bibliában c. sorozat feladatvázlatai letölthetőek a könyvre kattintva!



Itt a heti tervekkel találkozhatsz. (Az oldalt már nem fogom bővíteni, hiszen gyermekeim iskolás korba léptek. Ezért foglaltam össze egy könyvben az ötleteimet! Legyen áldás a számodra!)
A tervek 2 és 3 éves (ill. most már 3-4 éves) gyermekeim számára készülnek, ezt vedd figyelembe a tervezéseidnél!

Zárójelen belül a fejlesztési terület van feltüntetve
Rövidítések:
NM- nagymozgás
FM- finommozgás
B- beszéd
H/A- hallási észlelés (auditív percepció)
V- látási észlelés (vizuális percepció)
F- forma
VMK- vizuo- motoros koordináció (szem-kéz koordináció)
Szer- sorrendiség (szerialitás)
TS- testséma
Tak- tapintás (taktilitás)
Szám- számlálás
Szín- színek
L- lelki

Jó tanácsok, megfontolnivalók:
  • Az eszközök minősége nem utolsó szempont (pl. ceruzánál), de nem szükségesek drága felszerelések egy gyermek fejlődéséhez! Szerintem nincs értékesebb az általad készített játékoknál!
  • A téma keretbe foglalja az egész hetünket, a feladatokat érdemes ebbe a keretbe beilleszteni (de ne legyen kényszeres). Ez a kerettéma fűzheti láncra, foglalhatja egybe a különböző feladatainkat. Pl.: A katicabogarak hátát pöttyök díszítik, mi is díszitsük pöttyökkel a lapon látható bogarunkat!
  • Az irányított foglalkozások időtartama 45- 60 perc legyen! (2- 3 évesek számára bőven elég egyszerre)
  • Lehetőleg délelőtt táblázzuk be a közös tevékenységeinket.
  • Ne fojtsd el a kreativitásodat! Egy foglalkozás alatt sok ötlettel egészülhet ki a kész programunk!
  • A délelőtti foglalkozások nem helyettesíthetik az önfeledt közös játékot, esti meseolvasást!


  • A gyermekek maguk után mindeg rakjanak rendet! (Ezt jó minél előbb megszokni)



    Nagyon hasznosak a kis zsákok, szépen lehet szortírozni benne a játékokat, eszközöket.
  • A jutalmakat még mi felnőttek is szeretjük, a gyermekeknél is jó motiváló eszköz. (pl.: matrica)


    Szempontok a feladatok elvégzése közben:
  • színezésnél a volnalhatárok betartás (vonaltól vonalig színezünk)
  • színek gyakorlása
  • helyes ceruzafogás kialakítása (most rögzülhetnek véglegesen helytelen tartások, később nehéz a korrekció, ez tapasztalat)

Projekt: Hétpettyes katicabogár (névadónk)

Tevékenység Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
Mese, vers Katinka egy napja c. mese Katicabogár, ... Katicabogár Mese dramatizálása (B) Katicabogár …
Mozgás Elrejtett csemege (Zizi) keresése (hideg- meleg) (H)
Katica táplálkozása
Leveleken röpgyakorlat (földre tett leveleken páros lábbal, lassan- gyorsan „végigröpködni” (NM) „Gyűjtsd a pettyeket!”
a hétfői napon festett pettyek összegyűjtése a megadott színek szerint
(Szín)
Katica- fogócska (NM) Katicák röptetése- a csütörtöki napon elkészített kavicskaticák célbadobása
Kézműves Kartonpöttyök festése (FM) Nagy katicán a pöttyök körberajzolása (F, VMK) Katica színező (FM)
Miből leszel kis bogár? - katica fejlődésének megbeszélése
Kavicskaticák festése (FM) Társasjáték: Melyik a gyorsabb? (Szín)

Katinka egy napja c. mese
    Az illatos réten újból reggel lett. Katinka kinyitotta álmos szempilláit, megdörzsölte a szemét, majd körbenézett. „Milyen csodálatos reggel van! Ragyogóan süt a Nap, a levegőt méhek zümmögése tölti be. A kis szorgosak megtöltögetik kosárkáikat a pihekönnyű virágporral. Hányszor fordulnak újra!"                
    Ahogy így nézelődött Katinka, akkor jutott eszébe, hogy ideje volna reggeliznie. Lassan felmászott az egyik finom csemegével telt levélkére és falatozni kezdett. Ekkor valami különös nyöszörgés ütötte meg a fülét. Talán valaki bajban van? Gyorsan felröppent a levélkéről és körülnézett. Egy kis sárga katicát vett észre, ahogy sírdogálva a kis szárnyait simogatta.
- Mi történt kicsi katicalány?- kérdezte Katinka.
- Megsérült a szárnyam. Éppen fel szerettem volna röppenni az egyik levélre, amikor egy szúrós ág megsértette szárnyacskámat. Hogyan fogok így reggelit gyűjteni magamnak? Nagyon fáj a szárnyam!
Katinka nem volt rest, nyomban felajánlotta a segítségét.
- Ne bánkódj, segítek rajtad, gyűjtök neked is finom csemegét.
    Így két boldog katica falatozott egymás mellett. Katinkát különös öröm töltötte el, hiszen segített valakinek, akinek szüksége volt rá. (nagnus)

Katicás vers
Katicabogár,
ez a pettyes hát,
kicsi ízelt láb
gyönyörű alkotás! (nagnus)

Projekt: Falevél




Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
Mese, vers, dal Levélsors c. vers
- őszi évszak jellemezői (B)
Levéltánc- egy sündisznó beszámolója
vers ism.
Vers ism. Marék Veronika: Kippkopp és Tipptopp c. mese elolvasása Vers ism
Kézműves Levélnyomat gyurmán
-tenyér- ujjlenyomat (TS)
Krumplinyomda (leveles) -sorminta készítése (Szer) Mi bújkál a levelek alatt?
(téli álmot alvó állatok-B)
sündisznó megformázása gyurma és hurkapálca segítségével
Kisebb- nagyobb? Milyen a formája?
Lapon megkeresni a levelek körvonalát, ráhelyezni (V)
Levélkép
Szárított falevelek felragasztása a falra rögzített kartonfára (FM)
- levelekre igeversek is kerülhetnek
Mozgás Falevelek gyűjtése, préselése
- levelek színelváltozását megfigyelni (B)
Falevelek tánca (egymás kezét megfogva jobbra- balra, guggolva,... körbejárni (NM) Zenére mozgás (amíg szól a zene (dal: Ősz szele zümmög), addig futkározhatnak, ha elhallgat, azonnal meg kell állni- A, NM) Játszótér (időjárás változásait megbeszélni) Fatörzs karikáin (hiszen itt a fűtésszezon:) lépegetni (Egyensúly gyak.)
- Min ülnek a levelek? (fa részei: gyökér, törzs, ágak, levelek)


Levélsors
Őszi levél didereg,
Ereje már fogyni kezd.
Fújdogál az őszi szél,
lekapja a levélkét.

Jobbra- balra ringatja,
végül a földre dobja.
Megpihen a levélke:
„Hótakaró, fedjél be!”
(nagnus)

Levéltánc- egy sündisznó beszámolója
Arra ébredtem, hogy valahol kedves zene szól. Mintha valaki táncot járna! Lassan körbenéztem, és észrevettem, hogy a levelek körbe- körbe járják gyors táncukat. A szél volt a tanítómesterük. Nem kellett noszogtatni őket, könnyedén röppentek egyik helyről a másikra.
Az egyik levél kedvesen hívogatott, álljak be én is közéjük, de én tiltakoztam: „Túl lassú lennék, hasznomat nem vennék. Egyre fáradtabbnak érzem magam. Fekhelyemet rendezgetem, hiszen hamarosan megpihenek.”
A falevél végig sem hallgatott, újra a vidám társaságba penderült, és úgy járt körbe- körbe, ahogy a szél diktálta az iramot. (nagnus)

Kérdések: Miért érezte fáradtnak a sündisznó magát?
Hol készített fekhelyet?
Mi történhetett a táncikáló levelekkel?

Téma: Alma

TevékenységHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Mese, vers,dalAlma, alma... c.versKukacmesevers ism.vers ism.vers ism.
KézművesAlmamagok gyűjtése (a kidobandó csutkákból)-FM
Almamagokból alma formájának kiragasztása

Almalabirintus (Vezesd el Lucát Lacához!)- VMKFélbevágott alma festéknyomata (FM)
Almákat növekvő- csökkenő sorrendbe helyezni (V)

Almakép kiszínezése, majd felszeletelése (kirakó készítése)-FM
Azonos- különböző (Melyik ugyanolyan mint az első? Színezz!)- V
Alma kivarrása cipőfűzővel (kartonból vagy fából)
Extrák,
mozgás
Almalé készítése (közös almamosás, darabolás)Almachips (közös szeletelés)Almás lepény (gyúrás, nyújtás, almareszelés)Labdajátékok (=almajátékok)- célbagurítás, labdadobás gyak.- NMAlmagyűjtés bekötött szemmel (Gyere a hang után!)- A


Almás vers
Alma, alma, piros alma
érik fenn a fán,
ha szereted, ha kedveled,
gyorsan mássz fel rá!
(nagnus)

Kukacmese
Egyszer volt, hol nem volt, élt 2 kukac egy almafán. Luca és Laca békésen éldegélt a maga rágta sárga almájában. Építgették, szépítgették kicsi otthonukat. De állandóan versenyeztek: kié szebb és takarosabb. Mikor Luca függönyt akasztott az ablakaira, akkor Laca faajtót csináltatott. Mikor Luca egy újabb járatot rágott magának, Laca antennát rakott az almára. Így ment ez heteken keresztül.
Egy nap Luca bekéredzkedett Lacához. Laca büszkén vezette be Lucát az otthonába. Kívül szépen, frissen volt mázolva a fal, a faajtón csillogott a lakk és az antenna is büszkén hajladozott a szélben. Luca csak ámult, mennyire gyönyörű itt minden. De mikor belépett, teljesen elképedt, minden csupa piszok és maszat volt. Bezzeg az ő háza patyolattiszta! A gyors látogatás után Luca is meghívta Lacát, hogy bemutathassa milyennek kell lennie egy tiszta lakásnak.
Laca másnap ellátogatott a Luca- lakba. Már az ajtóban észrevette, hogy milyen tisztaság van. Az ajtó fényesre törölve, de a hangja, fülsértő. Nyikorog a kenetlen ajtósarkok miatt! Belépve ínycsiklandozó illat fogadta. A frissen sült pogácsának még Laca sem tudott ellenállni. Milyen régen evett már ilyen jó falatot. Ahogy az asztal mellé készült leülni, megreccsent a szék lába, és Laca az asztal alatt találta magát. Ez felháborító, milyen vendégfogadás az ilyen, ahol minden recseg- ropog és törik, itt mindenre ráférne a javítás!
Lacának ekkor egy mentő ötlete támadt. Igen, felajánlja szakértelmét, segít rendbe hozni Luca hajlékát.        Erre Luca sem maradt rest! Felajánlotta, hogy cserébe rendbe hozza a Laca- lakot, és fényesre, tisztára vikszol mindent.
Ettől a naptól kezdve nem azt nézte a két kukac, hogyan múlhatná fölül a másikat, hanem hogyan segíthetne a társának.

(A versengés témaköre egy kicsit elvont, de próbálkozhatunk vele, bizonyos szavak is ismeretlenek lesznek, de a szövegkörnyezetből megérthetőek, kikövetkeztethetőek)

Kérdések:
Hogy hívták a kukacokat? (Ez nem egy könnyű kérdés:)
Hogyan versenyeztek a kukacok?
Milyen Laca háza belül, mikor Luca meglátogatta?
Milyen volt Luca háza, bútorai?
Hogyan segítettek egymásnak?

Projekt: (Őszi) gyümölcs

TevékenységHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Mese, vers,dalGyümölcssoroló c. versBefőttmesevers ism.vers ism.vers ism.
KézművesIsmerkedés a gyümölcsökkel
Gyümölcsképek válogatása színek szerint (Szín)

A befőzés képkockáinak sorbatétele (Szer)
Gyümölcsök körvonalának kirajzolása

Szőlőszüret lépéseinek megbeszélése, szőlőlé sajtolás szűrőn keresztül (must)
Szőlőfürt kirakása korongokból- FM
Dióhéjból kicsi állatok készítése (katica, teknős)- FMAlma kivarrása cipőfűzővel - ism. - FM
Szilvamagból hangszer készítése (WC guriga segítségével)
Extrák,
mozgás
Látogatás, gyümölcsvásárlás egy hipermarketbenElrejtett gyümölcsök megkeresése (V)Gyümölcsök kitalálása tapintás útján (Tak)Gyümölcsmemória (V emlékezet)
Almakompót főzése (alma darabolása, fűszerezés, cukrozás, főzés)
Gyümölcssaláta készítése (gyümölcsök darabolása, keverése)- FM


Gyümölcssoroló
A kék szilva érik már,
körte, alma terád vár,
szőlőfürtből bor készül,
dióból beigli sül.
(nagnus)

Kompótmese

    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy nagy gyümölcsöskert. Ebben a kertben csodálatos gyümölcsök termettek a fán. Almák, körték, szilvák, birsalmák várták a gazda kedves pillantásait, de hiába. A gazda nagyon elfoglalt ember volt. A földön mindenfele almák és szilvák hevertek gazdátlanul.
    A sárga körték összefogtak és elhatározták, hogy nem engedik megbarnulni sárga ruhácskáikat, nem hagyják megsavanyodni édes gyümölcslevüket. Amikor a körték elérkezettnek látták az időt, leugráltak a fa ágairól, és csendesen a konyhába osontak. Megkérték a hatalmas fazekat, hogy álljon a csap alá, és töltekezzen meg vízzel, majd üljön fel a tűzhelyre. A vízbe ugráltak a körték. Pancsoltak, hancúroztak vidáman. Ahogy melegedett a víz, és telt az idő, a kemény körték egyre lágyabbak lettek. Megkérték a szegfűszeget és a fahéjat, hogy mártózzanak bele a vízbe. Majd a cukrot hívták, hogy ugorjon fejest a fazékba. Mikor mindenki nagyot pancsolt a vízben, az üvegeket szólították. Mindegyik körte talált magának egy kényelmes helyet 1-1 üvegben. Eljött a megpihenés ideje. Az üvegek halkan visszalopakodtak a kamrába, majd boldogan foglaltak helyet a polcokon. De régen ölelték már át a gyümölcsöket. Nagyon hiányoztak már.
    A körtékre sokáig nem nyitott senki ajtót. De egy hideg, februári reggelen a gazdaasszony különleges ünnepre készülődött. Csodálatos illatok szálltak. A sült hús illata a kamráig is elért. A gazdaasszony régen tett már ilyet, de most jólesett egy pillantást vetnie a kamrába. Legnagyobb meglepetésére, gyönyörű sárga körték mosolyogtak rá. „Ti hogy kerültetek ide? Talán a szomszédasszony ajándékozott meg veletek.” A körték hallgattak, nem árulták el titkukat. Az asszony gondolt egyet, és a finom ebéd mellé, az asztalra tette a körtekompótokat is.
    A vendégek mindent jóízűen megettek, de a kompótokat dicsérték a legjobban.
    Talán megegyezhetünk mindannyian abban, hogy milyen nagy kár lett volna a körtéknek komposztra jutnia. A finom befőttek ünnepi ebéd ízét emelhették!          (nagnus)
Projekt: Állatok 1. (közkívánatra)

TevékenységHétfő (vizes nap)Kedd (vizes nap)Szerda (vizes nap)Csütörtök (légies)Péntek (légies)
Mese, vers,dalKi teremtette ez a világot? c. dalPolipkalandMesefaragás (gyermekek mondanak el egy egyszerű, saját mesét)- Bdal ism.dal ism.
KézművesIsmerkedés az állatokkal
Ki vagyok? (A)- képek segítségével
Félbevágott halak (természetesen papírból:) párosítása (V)
Iránygyakorlatok a tengeres falvédőnkön (TO)
Képkeret csigaházakkal díszítve, amelybe halas rajz is kerülhet (FM)

Kivágott állatfigurák rögzítése a lapon, majd a lap teljes lefestése (a kivágott elemek eltávolítása után körvonalaiban ismerhetőek fel az állatok)- FMLepke egyik oldalát temperapöttyökkel díszítjük, majd a lepkét félbehajtjuk, így tükrösen szimmetrikus mintát kapunk, hurkapálcára rögzítve már reptethetjük is a kis rovart (FM)
Melyik rovar szárnya? (különböző szárnyminták megnevezése- pl.: katica-, krumplibogár, ....)- V
Vízpart készítése- egy kis tálba csigaházak, kagylók kerülhetnek, körülötte gyurmába szúrt nádas, hurkapálcára rögzített rovarok repkedhetnek (FM)
Extrák,
mozgás
Séta- csigaház, kagyló gyűjtése (NM)
Tengeri szivacs szemléltetése
Kis polipként pakolgatni kézzel- lábbal a magzsákokat (NM)Lufihalak készítése (papír uszonyokkal) majd "úsztatása a levegőben"- NM, FMLepkeverseny (Ki a gyorsabb?), lepkefogó (nem hálóval:)Kedves játék ismétlése



Jónás történetét kapcsolhatjuk a Bibliából a heti témához.

Ki vagyok?
Szúrós a bundám,
ellenségem utál. (tengeri sün)
Vízben élek,
nyolc karom átölel téged. (polip)

Kemény páncél hátamon,
barna foltok házamon. (teknős)

Szeretem a halakat,
vígan élek víz alatt.
Fát hordok össze,
éles fogam a fejsze. (hód)

Nagy a termetem,
szeretem a kenyeret.
Sokat hozzál, kérlek,
jóllakhassak végre! (víziló)
(nagnus)

Ki teremtette ezt a világot? (ötletek a dal kiegészítéséhez)

Ki teremtette a kis polipot,
nyolckarú polipot, nyolckarú polipot?
Ki teremtette a kis polipot?
Atyánk, Istenünk.

Ki teremtett a nagy bálnát,
az óriás bálnát, az óriás bálnát?...

Ki teremtette a kék delfint,
palackorrú delfint,....?

Ki teremtette a vízi siklót,
vízben élő siklót,...?

Ki teremtette a zöld békát,
zöld levelibékát, ...?

Polipkaland
Élt a tenger fenekén egy szomorú polip. Mindig meggyűlt a baja a karjaival. Úgy érezte, hogy mindig csak útban vannak a mindenirányba nyújtózkodó végtagok. Miért van szükség nyolcra, hiszen az embereknek is csak kettő van?
Egyik nap nagy baj történt. Sürgető hangokat hallott. A bohóchal hívogatta. "Kérlek segíts, most bújtak ki a kicsinyeim. Az egyik éhes, a másodiknak kaland kéne, a harmadikat át kell pelenkázni, a negyedik csak siránkozik, az ötödik mesét szeretne, a hatodik fél és biztatást keresne, a hetedik játszani szeretne, a nyolcadik  csak az anyjáért versengne. Nem tudom, melyikhez szaladjak. Hisz mindegyiknek én vagyok az anyja!"
A polip gyorsan karjaiba vette a dolgot.
Az elsőt kanállal etetgette, a másodikat magához vette, a harmadikat tisztába tette, a negyediket karjaira vette, az ötödiknek olvasgatott, míg a hatodiknak biztatást adott, hetedikkel kergetőzött. A kis nyolcadik, végre, az anyja uszonyai közé bújhatott.
Míg a kis bohóchalnál segédkezett, akkor jött rá, hogy igazi kincs nyolc karja. Amire már a bohóchalnak nem futotta, ő könnyűszerrel megoldotta.
Így te se siránkozz, adj hálát mindenért! (nagnus)

Projekt: Állatok 2.


TevékenységHétfő (légi)Kedd (szárazföldi vadak)Szerda (szárazföldi vadak)Csütörtök (szárazföldi háziak)Péntek (szárazföldi háziak)
Mese, vers,dal
Mondd, ki a dzsungel királya? c. dal

La Fontaine: A holló és a róka

Dal ism.
Dal ism.Dal ism.
Kézműves
Költöző és áttelelő madaraink (képnézegetése)
Játék Zizivel vagy gabonapehellyel (madárként csipegetünk)
(számolni, színek szerint válogatni, felfűzni, szívószállal felszívva gyűjtögetni, hurkapálcára felszúrni vagy pálcák között összecsípve megfogni)- FM

Melyik állat hangja? *- A
Melyik állatra gondoltam?- A
Állatos nyomda készítése dekorgumiból és kupakból- FM



Melyik állathoz tartozik? (sörény, ormány, csíkok, hosszú nyak, szarv, tüskék, háló, ...)- V
Kirakó- V

Melyik állat hangja? *- A
Termésállat készítése (makk, gesztenye, levél, fogvájó) 

Képválogatás- rendszerezés (vízi, szárazföldi, légi)- V
Álarc készítése
Extrák,
mozgás
Rajzos madáretetőbe magvak beragasztása- FM
Állatok mozgásának utánzása (pók, strucc: két kar összekulcsolva felfele nyújtózkodik, teve: négykézlábbal felemelt popsival járni, béka, …) NM

Magzsákkal egyensúlygyakorlatok- NM
Lepkeverseny (Ki a gyorsabb?), lepkefogó (nem hálóval:)
A tehéntől finom tejet kapunk, amelyből madártej készíthető





*Szaitzné Gregorits Anna: Világunk hangjai c. kazetta alapján


Melyik állatra gondoltam?

Bozontos sörény
az állatok királyának fején. (oroszlán)

A sivatagban élek,
két púpot cipelek. (kétpúpú teve)

Kövek között bujkálok,
hosszú farkamra vigyázok. (gyík)

Föld alatt alagutakat fúrok,
a kertbe kupacokat túrok.
Sokat mérgelődik a kertész,
pedig nagy hasznomat venné!
Megeszem a haszontalan gyökérrágókat,
a talaj is vidámabb lesz utánam. (vakond)

Szorgalmasan gyűjtögetünk,
konyhádba morzsát szedegetünk. (hangya)

Hosszú nyakammal égig érek,
lombos fák levelén élek. (zsiráf)

Szúrós vagyok,
mindenkit távol tartok. (sündisznó)

Hátamon a házam,
így sose fáztam. (csiga vagy teknős)
                                             (nagnus)


Téma: Ruházat


TevékenységHétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 
Mese, vers,dalNe aggodalmaskodjál c. dalEgy pulóver utazása c. mese
vagy Kisvakond nadrágja
Dal ism.Dal ism.Dal ism.
KézművesIsmerkedés az anyagokkal
(különböző anygok párosítása bekötött szemmel)- Tak

Hogyan készül a ruha?
(szövőkereten fonal szövése)- FM


Varrás (ismerkedés tűvel- cérnával)- FMEsős kép színezése (csizma, esernyő, esőkabát- őszi évszak kellékei)- FM, SzínTaláld ki, melyik ruhára gondoltam?- A
Pólófestés (textilfilccel vagy festékkel)
Extrák,
mozgás
Gyakorlás jobbos- balos ruhaneműkkel (csizma, cipő, papucs, nadrág, zokni, póló,...)
"Vedd fel a bal papucsod"
-TO
Öltözés- vetkőzés gyakorlása (cipőfűző, cipzár, póló,...)- NM, FM, önállóságTilda nyuszi öltöztetése évszakok szerint- NM, ismerkedés az évszakokkalBekötött szemmel felismerni a ruhafajtákat- TK
Melyik testrészt melegítik?- TS
Cipőfűzés ismétlése- FM






Egy pulóver utazása

Egy kedves, szőke kislányhoz tartozom. Én melengetem hideg őszi estéken. Szeret engem, sokszor dicsér szép mintáimért, színemért. Egy bordó pulóver vagyok, kézzel kötött a mama, nem hiába szeret az unoka! Hosszú időt vett igénybe, míg a kötőtűn ficánkoltak a szemek. Egy sima, egy fordított. Lassan szaporodtak a sorok, a kislány nap mint nap megsimogatott. Várta már a pillanatot, hogy magára vehessen, ölelhessen. Elérkezett a nagy nap. A kötőtű csattogása elhalkult, és a kislány kacagása töltötte be a szobát.
A kislány mindenhova magával vitt. Még a meleg szobában is magán tartott. Velem evett, nem szívesen vált meg tőlem. Egy nap megtörtént a baj. Rám csurrant a pudingkrém. Az a ragacsos lé, rám tapadt. Ezen még a nedves szivacs sem segített. Anya így betett a szennyes kosárba. Ennél büdösebb, sötétebb helyen még nem jártam. Az az iszonyatos szag! Egy pisis gatya mellett kellett beérjem. De egy reggelen a gazdaasszony kivett, mosógépbe helyezett. Pancsolás. Tudjátok, hogy mit jelent a lubickolás illatos mosóporos vízben? Jól esett, csak kár, hogy egyszer vége lett. Aztán jött a teregetés. Jujj, a csipesz úgy megcsípett. Még most is érzem a csípés helyét. A melengető napsugár megszárított, langyos szellő játszadozott velem. Aztán szépen összehajtogattak, és egy sötét, de tiszta, rendes helyre hajtogattak be. Nagyon vártam, hogy újra kézbe vegyenek. Szerettem volna látni újra a kislány kacaját, érezni selymes simogatását. El is jött a várva várt pillanat, ismét a kislány vett a karjaiba. És minden kezdődött elölről.
(nagnus)

Téma: Járművek

TevékenységHétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 
Mese, vers,dal
A hétfői utazás élményeinek megfogalmazása- BIndul már a vonat c. dalDal ism.Dal ism.
Kézműves

Járművek hangjainak felismerése- A (Világunk hangjai)
Pontok összekötése, járművek megnevezése, kiszínezése- VMK

Vonalkövető feladatok (autók- utak)- VMK
Autóval iránygyakorlatok
(Parkolj a garázsba! Kerüld meg a fát! Állj a garázs jobb oldalára!...)-TO
Mi hiányzik? (autókerék, repülőszárny...)-V
Alternatív közlekedési eszközök megformálása gyurmából (szamár, ló...)-FM
Szétválogatni a járműveket: légi, szárazföldi, vízi- Főfogalom, B
Autókészítés újrahasznosítással- FM
Extrák,
mozgás
egy nagy autós kirándulás Vésztő- Mágorra
(egy kis nosztalgia, látogatások, találkozások)
Autós torta készítése édesapa szülinapjára
Kerékpár, kismotor, roller... verseny, vagy akadálypályás feladatok- NM





Téma: Tanya (farm), ahol éltünk

Tevékenység fajtái Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
Igevers Most, amikor halljátok szavát, ne keményítsétek meg szíveteket! Zsolt 95,7-8
Ének Kimegy a magvető...
Gryllus Vilmos: Traktor
Képességfejlesztés Babmag ültetése-
Mi szükséges a fejlődéséhez? B
Növekedés imitálása- NM
Traktorok a tanyán
(szántás-vetés-aratás- könyvnézegetés)-B
Háziállatok hangja (Világunk hangjaiból)-A
Állatmemória-V
Állatos háztartási keksszel válogatás, rendszerezés, számlálás (pl. négylábúak, madarak,...)-B, Matek


Állatos képpárosító-V
Mondatalkotás képről-B
Igaz-hamis állítások-B
Színező- Szín
Növekvő- csökkenő sorrendbe tenni a traktorokat- V
(Kisebb-nagyobb előkészítése -Mat.)
Extra



Pudingfőzés, amelyet a keksszel lehet megenni Kicsi piros traktor: Aratás (mesenézés) Társasjáték (ismétléssel egybekötve)
A mozgás szükségszerűségére is csak nagy lassan jövök rá. Télen nehezebben adja magát, hogy kimozduljunk, túl hívogató a meleg szoba. 
Míg kisebbek voltak, és nem költöztünk ide, szükségszerű volt, hogy mindennap kabátot vegyek, és fél vagy egy órára kimenjek velük a szabadba. Most itt az udvar, gondoltam, könnyebb lesz, csak kiküldöm a szépen felöltöztetett gyermekeket. Helyette, nem szívesen mennek ki egyedül, legszívesebben velem lennének. Így most egy kis átszervezést igényel a napom, hiszen szükségszerű a kimozdulás. 

Miért ez az újévi témánk? Mert nagyon közel áll a szívünkhöz. 5 hónappal ezelőtt költöztünk el egy tanyáról, amely a szívünkhöz nőtt. Egyébként is nagyon szeretjük az állatokat. Most egy kicsit nosztalgiázni szeretnénk.

A feladatokat, ötleteket erről az oldalról töltheted le.

Téma: Egyik kedvencünk, Micimackó és barátai

Tevékenység fajtáiHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
IgeversMindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik. Példabeszédek 17, 17.
ÉnekHalász Judit: Micimackó
KépességfejlesztésHópelyhes színező- FJ-B oldali testrészek gyak.
("Micimackó mondja:..."= "Simon mondja:...")- TO
Kakukktojás, iránygyak. fl-TO
Memória- V
Meseírás- B
Alapformák letapogatása (lepedőre kivarrt fonalformák)-F
Logikai készlet
(szín, forma, azonos-különböző)-F, szín

Azonos- különböző fl. V
Színező alapformákkal F
Tigris ugra- bugra (egyláb, párosláb...) NM
Micimackós számoló (1-5ig) Szám
Krumplinyomda
(alapformák) F
ExtraDicséret táblánk elkészítése




Micimackós öltöztetős játék FMMicimackó kalandjai mese


Téma: Halak

Tevékenység fajtáiHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
IgékA nagy halfogás, 5 kenyér és 2 hal története
ÉnekKarsai Gizella: Bocsoda (halas dala)
Képességfejlesztés
Színezés vers szerint- B, A
Gyurmázás-FM
Mese illusztrálása-V, B (szövegért.),FM
Lufihal úsztatása
(cél: ne essen le)
NM
Melyik hal a testvérem? (párosító)-V
Hal varrogatása
(2 filchal összeöltése) FM
Halfogó (mágneses)- VMK
Hal-dal Gizellától-A
Akvárium készítése cipős dobozból
FM
ExtraKözös utazás édesapával



Halkonzerv (sajnos, nem nagy a sikere:(
Üvegmatrica készítése


Színezés vers szerint:
Nincs lázam,
csak piros a hátam.
Fejem zöld,
meg ne lepődj!
Farkam lila, nem csoda,
hisz az ajtó csípte oda!
Uszonyom sárga,
melynek van párja.
Hasam kék,
ne késlekedjél!
                 (nagnus)

Megjegyzés: Nem hittem volna, hogy ekkora örömet tud okozni egy kis üvegmatrica. Napokig megálltak a munkájuk mellett és gyönyörködtek benne. Azt sem gondoltam volna, hogy velük is lehet használható matricákat készíteni:)

Új sorozatunkat követheted nyomon. Az olvasás előkészítésében fontosnak találtam az alapképességek megalapozását. Végül a Lexi mellett tettem le a voksom.
Egy kis kiegészítéssel próbáltam mozgalmasabbá és sokrétűbbé tenni.

Csabay Katalin: Lexi
foglalkozás tervezet
Hétfő Jobb-bal oldali testrészek gyakorlása
(szív-kéz hurkapálcán, mint segédeszköz)-TO
Feladatlap 5-6.
Gyakorlólap 62.
Párosító memória- VM
Kedd Fent-lent röptetni a hurkapálcára rögzített katicabogarat- NM, TO
Testem részletezem c. vers megtanulása- TS
A holló és a sajt c. vers meghallgatása, mesélés kép alapján- B
Feladatlap 7-9.
Gyakorlólap 62. folytatása
Szerda Jobb-bal oldali testrészek megmutatása a gyermekek vezetésével- TO
Testem részletezem c. vers gyakorlása- TS, AM
Feladatlap 10-12. (beosztva a két gyermek között a feladatokat)
Formák átismétlése, tapintós formapárosító- TK, F
Csütörtök Képsor megfigyelése után emlékezetből kitenni a látottakat- VM
(3-5 elemszámig)
Testem részletezem c. vers gyakorlása- TS, AM
Feladatlap 13-14.- Szer.
Gyakorlólap 63.- 3. Melléklet
Anyák napi igevers gyakorlása
Péntek Könyvtár, játszótér
Csabay Katalin: Lexi
foglalkozás tervezet 2.
Hétfő Lufi „halak” úsztatása J-B kézzel-lábbal- NM, TO
Testem részletezem c. vers gyakorlása- TS
Fl. 14.- ismétlés (sorok-Szer.)
Fl. 15-16., Gyakorlólap 63. (3. Melléklettel)-VMK
Anyák napi igevers gyakorlása
Halak újra, de már szabadon úszkálgatnak
Kedd Babzsák dobása J-B kézzel (2 kézzel elkapni)- NM, TO
TS vers ismétlése
Fl. 17-18. (hangfelismerés, emlékezetből való felidézése- auditív differenciálás és memória, furulyával mély-magas hangok megkülönböztetése)
keresztyén gyermekdalok felismerése furulya segítségével- AD
Szerda Séta a halas tavak körül
Csütörtök Gyufaskatulyából 3 szintes fiókos szekrény készítése (gyufa bevonása papírral, majd egymáshoz ragasztása), felső-középső-alsó gyakorlása kavicsokkal, amelyeket a fiókokba kellett belehelyezni- FM, TO
Fl. 19-21. (padlás, szobák és a pince szintje)
Péntek Pihenő :)
Csabay Katalin: Lexi
foglalkozás tervezet 3.
Hétfő Pálcikákból vonatkocsik kirakása
Szálljon be 2 utas (1-1 korong) az első kocsiba, a későn érkező éppen csak az utolsó kocsira tud felugrani...”-elöl,hátul,középen- TO
                                                - számlálás- Mat.
Fl 25-26. (a hangok beazonosítása egy szón belül még nehéznek bizonyult)
Szívecskés logico (a szó elején és végén hallható hangok beazonosítása- A
Kedd Csörgőhangszerekkel, dobbal éneklés- szótagolás érzékeltetése- A
Álló- fekvő vonal- Fl 28.
Szótagolás- Fl 29.
1-2 szótagú szavak szétválogatása- Fl 30.
Szerda Feladatlap (itt letölthető)- Fm
(A feladatok igaz nem magyarul vannak, de kikövetkeztethetőek, forrás: ismeretlen)
Csütörtök Könyvtár, játszótér
Péntek Betűnyomda készítése, szóalkotás

Betűnyomda készítésének menete:
Hozzávalók: üdítős kupakok
- dekorgumi
- Technokol
- olló

A szabad kézzel megrajzolt és kivágott betűket tükrözve ragasszuk fel a kupakokra!

Új tanév, megújulás, új ötletek.
Egy új sorozatot kezdünk el. Nyomkeresés indul. Bibliai állatokkal ismerkedünk 1-1 történeten keresztül. Irányadóként Miklya- Damó: Állatnyomok a Bibliában c. könyvét használom fel. (Képek mellett egy rövid történet található.)
Az állatnevek kezdőbetűivel ismerkedünk, barátkozunk. Úgy döntöttem, hogy nem követünk semmilyen tematikus olvasókönyvet. 

Nyomkereső
Miklya Zsolt és Damó István: Állatnyomok a Bibliában 1.
Cím
Feladatok
Betű
Feladatok
Ének, vers
Juh Kavicsjuhok festése- FM
Báránykereső bújócska- NM
Számlálás 1- 10-ig- Szám
j „Báránybőrbe” bújt betűk megkeresése Jézus mondja: „Én vagyok a jó pásztor, a jó pásztor életét adja a juhokért.”
János 10, 11.
fecske Gyurmából (Sárból?) fecskefészek, tojás/fiókák készítése
(Zizi) kukacok gyűjtése 2 pálca közé fogva- FM
f Kavicsokból a f betű megformázása Pillangó, ha lehetnék c. ének
mormota Színező- betűk segítségével- VMK, FM m Magvakból kirakni a betű formáját
(Mormota elesége)
u.a.
öszvér Teherhordás: babzsák egyensúlyozása, háton, vállon...-NM
Ujjra húzható öszvérfej készítése
(Kézfej segítségével öszvér megjelenítése)
ö Toporgó: dobbants, ha hallod a szó elején az ö hangot u.a.
ökör Ököreleség: szénából,szalmából képek kirakása- FM
Ökörhajtás (talicska)
ö Fonalból és korongokból betűk megformázása u.a.
strucc Kirakó- V, FM
Strucc futóverseny, ki a gyorsabb?-NM
(kartonból szárnyak kivágása és karra erősítése)
s Zseníliadrótból meghajtogatni
Mit tudsz belőle rajzolni?
u.a.
róka Osztozkodik a róka c. mese képkockáit sorba tenni- Szer, B r Ujjlenyomatokból r betű festése u.a.
disznó Döfködő- ping- pong labda átgurítása a másik térfelére orral, állal-NM
Mozaik- színes papírkockákból disznófej kiragasztása-FM
d A helyes betűalakokat megkeresni, kiválogatni u.a.
kakas Ismerkedés a kakas családjával (tyúk, csibe)- B
Tojáshéjból és vattából kiscsibe készítése- FM
k Fogvájóból kirakni Pál, Kata, Péter... c. dal
ismétlés Melyik állatra gondolok?- találós kérdések- B
Állat-betű memória-V









Nyomkereső 3.
Nyomozó- nyomlesők, mesélő
Miklya Zsolt és Damó István: Állatnyomok a Bibliában 3.
Ötperces mesék: A bajkeverő béka és más történetek (Szalay könyvek)

Cím
Feladatok
Betű
Feladatok
Ének, vers

Holló A beszélő holló- verstanulás- A, eml.
A hattyú és a holló c. mese- B
Gyurmába nyomatok készítése pl.: tyúklábnyom, cicatalp, ujjbegy, tárgyak- pl.gomb- FM
h (új) Gyurmába ujjbeggyel formázott betű

Szamár Tenyér- és talplenyomattal szamár festése-FM
A vadszamár és a házi szamár c. mese- B
sz Kiszínezni a sz hanggal kezdődő képeket-A

Krokodil Tojástartóból krokodil készítése- FM
Krokodilos gabonapelyhek számlálása, több-kevesebb- Szám.
k Melyik szó elején hallod a k hangot?-A
(képválogató)


Oroszlán Oroszlánfej készítése papírtányérból- FM
A szavannán elefántokkal él együtt- elefántformájú kekszek sütése
Az oroszlán és a kisegér c. mese
o O formájú sütemények szaggatása

Kutya Kutyaszimat (illatfelismerés- pl. fahéj, citrom, kamilla,...)
Nyaldosó- ízfelismerés
Egyszer volt Budán kutyavásár c. mesevideó-V
k „Te legyél a k betű!”- a betűformát egész testtel megjeleníteni (karok- lábak felhasználásával)

Szarvas Fülelő: hang követése nyomán sz betűs szavak képeinek megkeresése-A
Kirakó készítése (színezés, vágás)-FM
A hiú szarvas c. mese
sz Helyes betűalakok kiválogatása

Kecske Kecsketejből pudingfőzés-FM :)
Nyommemória: kirakott kártyapárokat (nyom-állat) megfigyelés után emlékezetből párosítani-V
k Szövegben k betűk keresése

Veréb Madárcsemege nyaklánc készítése (gabonapehely felfűzése fonalra)-FM
Kukoricamagból a madár körvonalának kiragasztása- FM
v (új) Gabonapehelyből kirakni



Gólya Nyomkövető: földre helyezett nyomokon féllábon végig ugrálni a célpontig (feladatlap- labirintus) -NM
Békafogó-NM
g



ismétlés







Egyszervolt Budán kutyavásár (népmese)- videó



Jézussal 1 hajóban


Felhasznált irodalom:
Gaál Éva: Irigy-sziget és Öröm-sziget

Gaál Éva: Árva-sziget és Hűség-sziget

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.
(1-1 foglalkozás ötletsora 2 napra is szétosztható)

Óra száma    Lecke címe                      Feladatok


Hajóépítés kartonokból
1.Sekély vizekenEvezési gyakorlatok (ritmus, egymásra figyelés)-NM
Cápales (információk a cápáról)- B
2.Irigység-sziget„Sárga dolgok” keresése (répa, sárgaborsó, sárgadinnye, kukorica, őszi levél, banán, alma, citrom, narancs)
(narancs- és citromsárga differenciálása)- színező-FM, V
- saláta készítése a felsorolt dolgok valamelyikéből (akár puliszka főzése)
- ismerkedés a számokkal (számjegy)
3.Öröm-szigetSzínkavalkád: sokféle színű festék futtatása egy nedves lapon-FM
- virágszirmok befestése (rózsa, dália, pipacs, nárcisz, tavirózsa, százszorszép)-FM
- virágültetés: közben megbeszélni, hogy mi kell egy növénynek a növekedéshez
4.Heten a hetedik napon (2. könyv)Mágneses halakkal pecázás- VMK
Polipkarok: kézzel-lábbal babzsákfogó (egyszerre 4 végtaggal is, lábbal babzsákpakolás,...)
5.Árva-szigetKeskeny labirintusban manőverezni, lábbal labdát vezetni megadott útvonalon
-füge: fügefa megtekintése
fügelekvár vagy más ügyeskedés a szárított fügével
6.Hűség-szigetBetűmásolás (pl. sütőpapírra)-FM
- párosító: melyik kutya mit csinál? (komondor, terrier, bokszer, puli, kopó, újfundlandi, bernáthegyi, uszkár, bulldog-B
- zászlókészítés-FM

Felhasznált irodalom:
Gaál Éva: Óra-sziget

Gaál Éva: Mohó-sziget és Türelem-sziget

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.
(1-1 foglalkozás ötletsora akár 2 napra is szétosztható)

Óra száma Lecke címe Feladatok
1. Vihar egy matrózsapka miatt Tengeri Herkentyű: halpikkelyek ragasztása színes papírból-FM
pom-pom készítése fonalból-FM
2. Valódi viharban Gyurmából mentőövek készítése (körök)-FM, Forma
Fújdogáló: tollpihe átfújása a másik térfelére- FM
dobálózó: célbadobás-NM
A vihar lecsendesítésének a története-B
ének: Vihar tombol, zúg a szél...-B
3. Hajótörött Tutajépítés ágakból és kötelekből (vízre bocsátás)-FM
Káposztázó: káposztaszeletelése frankfurti leveshez vagy salátához-FM
4. Az Óra-sziget Órakészítés, ismerkedés az órával-Mat.
Bori és az óra c. rajzfilm
Melyik hanggal kezdődik a szó? Betűvel is azonosítani (kenguru, egér, tobzoska, maki, puma, tigris, cickány, lajhár, oroszlán, elefánt, macska, párduc, vaddisznó, bárány)-A
Csokis sütemény sütése-FM
5. Ellenszélben (2. könyv) Papírsárkány készítése- reptetése- ismerkedés a szél munkájával-FM, NM
6. A Mohó-sziget Bonbon készítése ajándékozás céljából- kis díszdobozok körbevágása-FM
virslifőzés, mustárral, kenyérrel
ismerkedés a házi sertés családjával táplálkozásával-B (makk-gyűjtése)
7. Játékország Játék készítése (nagy hal gyöngyfogóval)-FM
Társasjátékozás- Szoc.
8. A kivetettek Ének: Jézusról szól énekem-B
Bárány és kecske szaggatott körvonalait átrajzolni-FM
Képválogató:? Melyik szó kezdődik b vagy k hanggal?-A
9. Türelem-sziget Számlálás, több-kevesebb-Mat.
Dominóval gyakorlás
Bárka memória (türelem gyakorlása a játék közben)- Szoc., V


Felhasznált irodalom:
Gaál Éva: Kevély-sziget és Alázat-sziget

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.
(1-1 foglalkozás ötletsora akár 2 napra is szétosztható)

Óra száma Lecke címe Feladatok betű és vonal
1. Rejtélyes ellenség Gyurmából cápa megformálása-FM Cápa betűit lencsével kirakni
2. Szőr Mancs és 8 vitorla 1. (11.o-ig) Keresd a különbséget!
(2 medverajz összehasonlítása)-V
A hallottak szerint tedd ki a betűket/szótagokat!
3. Szőr Mancs és 8 vitorla 2. (12-14.o.) Vonalvezetés (tengerből kell kimenteni Szőr Mancsot)-VMK Jószolgálat betűit kiszínezni
4. Hős bárkánk Jobbra-balra úszó hajók színezése, majd karjelzésekkel kísérve elolvasni az irányokat TO Átmásolni a szavakat (bárka névötletek), majd a meghatározott betűket különböző színnel megkeresni
5. Kevély-sziget 1
(19-20.o.)
Ügyességi verseny (toronyépítés kockából, memóriajáték, birkózás, állatnevek felsorolása) Kezdőbetűk párosítása állatképekkel (hörcsög, vakond, macska, egér, béka, majom, menyét)
6. Kevély-sziget 2.
(22-24.o.)
Koronakészítés (ráírjuk Jézus nevét)-FM Betűpárosító (különböző méretű betűpárok keresése)
7. Kevély-sziget 3.
(25-27.o.)
Papírcsákó hajtogatása-díszítése Cikk-cakk átrajzolása-vonalkövetés
(cickányok elvezetése a hajóra)
8. Alázat-sziget Gyümölcssaláta-FM
Reggelire mézes kenyér kenése
Gyümölcsök körvonalait kiegészíteni-V
9. Megszelídített szigetlakók 1.
(33-35.o.)
Tornaóra (fél/páros lábon ugrálás, szék megérintése nélkül átkúszni a szék alatt, bukfencezés, hintázás)-NM Verses ujjtorna megtanulása (Gyülekeznek a felhők...)
10. Megszelídített szigetlakók 2. Medvesuli (ismerkedés a medvefajokkal)
Daltanulás Szívünk zengje már...
Mosás-vasalás ismertető
Falfestés:)





Értékes vagy!


Felhasznált irodalom:
Max Lucado: Értékes vagy

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.
(1-1 foglalkozás ötletsora akár 2 napra is szétosztható)

Óra
száma Lecke címe Feladatok
1. Bemutatkoznak a foltmanók
7.o.
Ellentétek párosítása-B
Levegőn száradó gyurmából foltmanó készítése-FM
2. Matricázás
9., 11.o.
Jó és rossz magatartást ábrázoló képeken csillaggal-szürke pontokkal jelölni a helyes és helytelen viselkedéseket-L
Kinek mi az erőssége?- bemutatni valamit, amiben a gyermek ügyes (pl. rajzolás, bukfenc,...)-L
3. Ismerkedés Pancsinellóval
13., 15.o.
Körök és csillagok körberajzolása, kivágása
Korongokból képek kirakása-FM
4. Lúcia
17., 19.o.
Földre tett körökön szökdelni fél- vagy páros lábon-NM
Kör alakú sütemények kiszaggatása, sütése-FM
5. Éli meglátogatása
21., 23.o.
Ember teremtésének története és a 139. Zsoltár megbeszélése-L
Beszélgetés a babavárásról, születésről, fényképek nézegetése-L
6. „Értékes vagy!”
25., 27.o.
Külső-belső tulajdonságok bemutatása
Találd ki, kire gondolok?-B
Rajzkészítés találós kérdések alapján-A
7. Foltvesztés
29., 31.o.
Jézus megáldja a gyermekeket c. történet megbeszélése, Jézus kereszthalálának lényegét megemlíteni-L
Matricák ragasztása a megnevezett testrészekre (felnőtt mondja)- TS
Matricák levétele a testrészek meghatározásával (gyermek mondja)

Különleges ajándék


Felhasznált irodalom:

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.

Óra
száma Lecke címe Feladatok
1.Ajándék
7., 9. o.
Apró meglepetés megkeresése, amely a gyermekek számára készült-V
Ajándékkészítés apának, majd
Festés: díszcsomagoló készítése, amelybe a meglepetés kerül-FM
2.További meglepetések
11., 13.o.
Dalfelismerés, éneklés gitárral-A
Varrás: előre kilyukasztott kartonlap kivarrása-FM
12.o. megtekintése után emlékezetből elmondani a látottakat-V emlékezet
3.A törött kerék
15., 17.o.
Lovas színező-FM
Kerek vagy nem kerek? (körök megkeresése a különböző formák között)-Forma
4.Jótékonykodás
19., 21.o.
Főzőcske verseny
(adott alapanyagokból kutyulni-kavarni valami különlegeset:)
5.A jó tanács
23., 25.o.
Segítségnyújtás: bekötött szemű társ vezetése megadott célpont felé-A
Labirintusos feladatok -TO
Társasjáték iránygyakorlattal (elektronikus)
6.Célba érés
27., 29., 31.o.
Kirakó (28.o.)-V
Hiányos kép kiegészítése-V
Foglalkozásokhoz kapcsolódó társasjáték (személy-eszköz párosító)-Szoc., B

Zöld orr


Felhasznált irodalom:
Max Lucado: Zöld orr

A foglalkozások elején elolvassuk a soron következő történetet.

Óra
száma Lecke címe Feladatok
1.Miért éppen zöld orr?
5.o, 7.o.
Két kép közötti különbségek megkeresése-V
Utánozd a mozdulataim!-NM
2.Fess Feri bemutatkozik
9.o., 11.o.
Ki a legnagyobb Alkotó?-Isten teremtői munkája-L
Légy te is feltaláló!-gyurmából egyedi alkotás készítése-FM
3.Te miért nem teszed?
13.o., 15.o.
Minden bezöldült: a képen mindazokat a dolgokat kell kiszínezni, amelyek a valóságban is zöldek-FM
Mondj zöld zöldségeket/állatokat!-B
Válaszolj! Te miért nem …?-L, B
4.A zöld a fess
17.o., 19.o.
Csomagoló papírra rajzolni a test körvonalát, majd jelölni a testrészeket-zöld orr festése-TS
5.Én sem maradhatok ki
21.o., 23.o.
p i r o s betűivel szó-kép párosító-A, betűism.
p i r o s betűit pirossal kifesteni-FM
6.Divatoló színváltók
25.o., 27.o.
Csomagolóra rajzolt tavaszi virágok, zöldségek, gyümölcsökujjfestékkel való kifestése-FM, B, Szín
7.Vissza az eredetihez
29.o., 31.o.
Helyes vagy helytelen?-szabályválogató-B
Otthonra érvényes szabályok megbeszélése, emlékeztetők kiragasztása

Te miért nem...
veszed el a másét?
engedetlenkedsz?
rúgod meg a másikat?
jársz óvodába?
lettél lány/fiú?
főzöl egyedül?
vágod le a hajad/növeszted meg a hajad? ...

P i r o s betűivel szavak:
p-pulyka, páva, pötty, pad,
i- ing, ital, ibolya, itató,
r- róka, rák, radír, rugó
o- olló,
s- sapka, sál, sajt, seprű,só

Színek- növények
Tavasz virágai: ibolya, hóvirág, nárcisz, tulipán, jácint, epergyöngyike, pitypang
Tavaszi zöldségek: újhagyma, saláta, retek
Tavaszi gyümölcsök: eper, cseresznye


Helyes vagy helytelen?
Bátran mondhatsz csúnya szavakat, ha mérges vagy.
Ne kiabálj, inkább nyugodtan mondd el, ha valami nem tetszik!
Kérd el, ha valami kell, ami a másiké!
Eldobhatod a szemetet!
A játékokat minden játék végén el kell pakolni!
Üss vissza, ha bántanak!
Csúfolódhatsz.
Vigyázz a könyveidre, el ne szakadjanak!
Segíts a szüleidnek, ha megkérnek rá!
Játssz a kistestvéreddel!
Nem kell megbecsülni a biciklidet, úgy is kapsz másikat!

Otthoni szabályok megbeszélésének területei:
cipő, kabát
veszekedés,
házi munkák
ruhák
reggeli ágybevetés
terítés
rendrakás

A könyv nagyon szépen kiábrázolja az árral való úszást, majmolást, a divatirányzatok erős kényszerítő erejét. Nem szeretünk kilógni a sorból, ezért mi is fejet hajtunk. Van-e bátorságunk megállni, és az Isten adta irányokat követni? Mások véleménye számít, vagy az Úr szava?


4 megjegyzés:

  1. Kedves Nagnus! Most érkeztem Hozzád és köszönöm, hogy VAGY. Nagyon sok ötletet, Szakmailag alátámasztott !!! ötletet és tanácsot kaptam Tőled. Kívánok sok boldogságot és kitartást, hogy még sokat tanulhassunk Tőled. Szeretettel:Ági

    VálaszTörlés
  2. Kedveslány!
    Örülök, hogy hasznát veszed egyszerű irományomnak, Isten áldjon meg!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nagnus!
    Eloszor is gratulalok a munkadhoz es a blogodhoz, tele van kincsekkel:)!
    Az origo kereso oldalarol bukkantam ra az oldaladra, nekem a Vilagunk hangjai hanganyagra lenne szuksegem. Nem tudom neked milyen formaban van meg, januar 12.-en nagy szuksegem lenne ra, mert egy ovodai foglalkozast fogok tartani itt Angliaban, Cambridge varosaban. Fel tudnad-e tenni az anyagot ide a netre, hogy letoltsem esetleg? A tel hangjaira lenne szuksegem, de orommel letoltenem az osszes reszet.
    Varom valaszod, nezni fogom az oldaladat, addig is sok udvozlettel es tisztelettel,
    Joli

    VálaszTörlés
  4. Kedves Joli!

    Megpróbálok segíteni, kérlek, küldd el privátban az e-mail címedet, hogy a részleteket megbeszélhessük! Az én címem: nagnus@freemail.hu. Most a szülőknél telelünk, most nincs kéznél az anyag. Isten áldjon!

    VálaszTörlés