2013. február 27., szerda

Kalandozások Betűországban

Hétfő:
1. Halfogó
Halakra írt betűk kihalászása egy mágneses bot segítségével.
"Csak az i/a/ó betűket halászd ki!"
"Most csak mindig olyan halat fogj ki, amelyiknek a nevét tőlem hallod!"



2. Betűk kiragasztása
a,i,ó betűk kiragasztása gyöngyből

3. Betűtárcsák
A tanult betűket kartonlapokra írva 1-1 hurkapálcára rögzítettem.
"Olvasd el, hogy melyik betűt látod!/ Melyik betűt mutatom?"
"Most te mutatod, én mondom. Ellenőrizd, hogy nem kevertem-e össze a betűket (hangokat)!" - szándékosan időnként vétettem 1-1 hibát, hogy teszteljem a figyelmét.

Kedd:
Nagy séta, majd hancúrozás a játszótéren.

Szerda:
1. Sorakozó halak
Balról jobbra kellett a halakat sorba tenni a hallottak szerint. Utána jött a halak nevének (betűknek) a felsorolása.

Könnyítés Máté számára: "Vedd ki a sorból az i/a/ó betűs halakat!"
(Mátét is egyre jobban érdeklik a betűk, és egyre többször kapcsolódik be a feladatokba.)

2.  Érzékelős
A gyermek hátára rajzolt betűt kell megneveznie majd megmutatnia.

3. Újra betűtárcsa

4. Új betűnk: m tanulása
Nagyon tetszett nekik a morgós maci, szívesen utánozták a hangját. (A betűképpel a következőkkel szoktam összekötni. "Két kis kapuja is van a medve barlangjának. Mikor megébreszti valaki a téli álmából, akkor nagy mérgesen, morogva jön elő a barlangjából.")

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése