2020. december 27., vasárnap

Karácsonyi jelenet

 

Tapsiék karácsonya


Szereplők: mama, Fontoska


F: Milyen jó, hogy itt a karácsony! Nagyon vártam már!

M: Én is örülök az ünnepnek, de még inkább annak, hogy együtt lehetünk.

F: Ó, mama, miért ezt a terítőt tetted az asztalra? Nem túl ünnepélyes.

M: Drágám, nem a terítő mintája a lényeges, hanem hogy itt vagy mellettem.

F: Mama, nem lett túl kicsi a karácsonyfánk? A nagyobb fa sokkal inkább illene ide!

Vehettél volna rá néhány szebb és csillogóbb díszt is!

M: Ezek a díszek sokkal kedvesebbek a számomra, a ti kis mancsaitok alkotása.

F: Mama, hagyd a díszítést, majd én megcsinálom, nem illenek össze a színek sehogy sem!

M: Fontoskám, hiába a színek harmóniája, ha a szívedben nincsen béke!

F: Jaj, tudom, de azért inkább hagyd rám, te ehhez nem értesz. Szeretném látni a testvérkéim ámuló arcát, mikor hazaérkeznek. Biztosan megdicsérik, hogy milyen szép lett a fa!

M: Megyek, előkészítem a beiglit. Már begyúrtam a tésztát, beleteszem a tölteléket és mehet is a sütőbe.

F: Megint beigli lesz? És diós? Én jobban szeretem a mákosat.

M: Most csak diónk volt hozzá, így azt teszem bele.

F: És mama, megvetted nekem a rollert, amit olyan régóta várok?

M: Kedveském, most nem futotta a rollelre, mert sokan vagytok, és a sok betegeskedés miatt kevesebb volt a papa jövedelme. Érjétek be egyszerűbbel is!

F: Milyen régóta áhítozom utána! Egy vacak rollert sem tudtok megvenni nekem! Szép kis karácsony! (durcásan kiszalad)

M: Fontoskám, gyere vissza, hadd mondjak valamit! Fontoskaaa! (kiabál)

Fontoska visszatér

F: Mit akarsz mondani? (morgolódik)

M: Ne felejtsd el, hogy már megkaptuk a legnagyobb és legértékesebb ajándékot. Maga Jézus hozta el a földre. A bűneink bocsánatával és a békességgel ajándékozta meg a világot. Kell ennél több? Enélkül minden terítő, karácsonyfa és ajándék jelentéktelen. Jézus nélkül az ünnep üres és fénytelen.


Énekeljük el: Vártam egy ajándékot...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése