2019. december 28., szombat

Karácsonyi szolgálatunk


Karácsony egy szamár szemszögéből

(projektorral képek kivetítése, a szöveget felosztjuk a gyermekek között)

Hosszú út van mögöttem,
terhes asszonyt cipeltem.
Telve a fogadó,
de itt egy istálló,
ahol végre megpihenhetek,
álomra hajthatom a fejem!

De mi ez a sírás?
Mária ringatja fiát.
Hűvös és zord az istálló,
de a szívekben öröm lángol,
hisz megszületett a Megváltó,
emberek bűnét megbocsátó.

Pásztorok jönnek,
rám ügyet sem vetnek?
Ki tartja melegen a kisdedet,
engem miért nem dicsérgetnek?

Mi ez a pompa, csillogás,
királyt méltató meghajlás?
Arany, tömjén, mirha,
de hol a pelenka?

Az éj leple alatt rohanunk,
Egyiptom úti célunk.
Heródes féltékeny,
halálra kerestet.

Ez a gyermek különleges,
Istennek célja van vele.
Őrzi, védelmezi, óvja,
szamárcsikót is kölcsönöz évek múlva.

Alázatosan vonul be vele Jeruzsálembe,
hogy odaadja életét a keresztre.
Értem már, ezért kellett megszületnie!

Nem makacskodom tovább,
jó, ha az életem szolgál.
Az Úrnak állok rendelkezésére,
hogy bevonulhasson sokak szívébe.

Hirdetem: megszületett,
te hiszel-e Benne?

(nagnus, 2019.)


(Képek itt megtekinthetőek pdf formátumban)

Énekünket a trombita tanszaki inspirálta. (Pdf-ben)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése