2014. április 27., vasárnap

Nem kapjátok, mert nem kéritek


A mai este sokat tanultam a gyermekeimtől az isteni imameghallgatással kapcsolatosan.
Máté a tejbegrízre várta a cukros fahéjat, mikor elé tettem, így reagált:
-Ez nem elég, én többet akartam.
-Jó, ha nem elég, akkor ne tedd rá!-válaszoltam.
-De nekem kell!!!

Hányszor toporzékolunk mi is sokszor a mennyei Atya előtt, nem elég, nekem kell. Az Úr bölcsességében úgy látja jónak, hogy a ránk osztott mennyiség elegendő lesz a számunkra.
Meg tudok elégedni, vagy követelőzök?

Boglárka első észrevétele: „Anya, el fog fogyni a fahéjas cukor, készíts másikat!”
Majd Boglárka ismét: „Anya, elfogyott a fahéjas cukor!”
-És? Mit akarsz ezzel mondani?-kérdezem.
-Készíts, kérlek, másikat!

Még nem fogyott el, de már aggódunk: nem lesz elég a pénzünk, a türelmünk, nem lesz elég energiánk, időnk, …
Aztán kijelentjük, hogy szükségeink támadtak. És?
"Mégsem kapjátok meg azért, mert nem kéritek." (Jakab 4, 2.)
"Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt." (Filippi 4,6.)
Ennyit kér tőlünk Isten: követelőzés helyett hálát adjunk, és egyszerűen csak kérjünk. Milyen egyszerű a képlet!

Imola közben rángatta a nadrágomat, és követelő hangon sírt, nem nyugodott, míg nem vettem magamhoz.
„Ki az közületek, akinek van egy barátja, és elmegy hozzá éjfélkor, és ezt mondja neki: Barátom, adj nekem kölcsön három kenyeret,6mert útról érkezett egy barátom, és nincs mit elébe tegyek; 7- és az így válaszolna belülről: Ne zaklass engem, az ajtó már be van zárva, és velem együtt gyermekeim is ágyban vannak; nem kelhetek fel, hogy adjak neked! 8Mondom nektek, ha nem is kelne fel, és nem is adna neki azért, mert barátja, tolakodása miatt fel fog kelni, és megadja neki, amire szüksége van.” 9Én is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek. 10Mert mindaz, aki kér, kap; aki keres, talál; és aki zörget, annak megnyittatik. 11Melyik apa az közületek, aki fiának kígyót ad, amikor az halat kér tőle,12vagy amikor tojást kér, skorpiót ad neki? 13Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok gyermekeiteknek jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad mennyei Atyátok Szentlelket azoknak, akik kérik tőle?”(Lukács 11.)

Tudom így ostromolni az Eget, ha valamire nagy szükségem van? Nem nyugszom bele, hanem újra és újra próbálkozom?
Építkezés előtt állunk, nagy terveink vannak, de kevés pénzünk. Ez könnyen csüggedéshez vezet, de a mai nap is arra tanított, Isten a maga idejében ki fogja rendelni a szükséges keretet.
Csak ne felejtsünk el kérni!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése